Tuesday, February 23, 2010

Update blog


23feb 2010..

Hari nie memg sakit hati..sbb x padnai nak masukkan mp3 for blogger nie...
gerammnyer...
erm lela kalu u x bz tolong la ajar i...huhuhuh

Monday, February 22, 2010

Admit Hospital Serdang

22 feb 2010

Alhamdulillah allah s.w.t beri lagi untuk me bernafas, beri lagik kehidupan yng sememmangnyer bukan selalu sihat sokmo...kdang2 sedih memikirkan nasib nie ha...x sanggup nak mulakan n nak mengakhirinyer tanpa kekuatan yg hakiki..erm ttp i2lah hakikat yg terpaksa me harungi sepanjang 4days admit di hospital serdang..ya Allah pada masa tu Tuhan je yg tahu betapa sakitnyer seluruh badan me..kesakitan yg teramat sgt..
Act sblm ni nie me mmg ada batuk2 cikit le..just pendapat me ler..n than x tahu plak yg nie terlampau serius n menyebabkan me ada jangkitan peparu...ya Allah masa tu hancur luluh hati me dgr semua tu...ye la..semua terbayang..pada beloved hubby..permata hati me Nurul Ain Jannah..n yg dalam kandungan me yg bakal lahir nanti...
1st ..me p klinik pkar wanita bedi..di sungai chua kajang...mmg pada masa tu me mmg batuk teruk...act pada mlm2..me mmg dah x blh tdr..bdn dah naik kebiruan pada masa tu..ye la me dah x blh bernafas..lgpun oksigen dah kurang dalam salur darah me pada masa tu...so apa lg hubby terus bawak me p ke klinik tersebut..n sekelip mata dia sahkan me ada PNEMONIA...( radang paru-paru) so kalu x cegah lebih awal me akan kena lagi teruk pada nie...maybe mengundang kematian!!..
Btw..doc bedi terus bg surat duk admit kat serdang...erm lama jugak me duk menunngu masa p sana ...buah hati me plak..me tinggal dekat adik me..yg sememangnyer duk sekali dgn me kat pengaman nie ha...alhamdulillah ain x meragam n dia paham saaat situasi me yg kritikal...
erm msa sampai serdang..org pun ramai dekat emergency case...so ..dlm 3hours.num me dipanggil..so me pun masuk bilik doc tu la..apalg..dicek2..so mmg sah mmc bunyi sesuatu yg x normal dalam paru2 me..apa lagi doc x bayak ckp tahan terus me kat wad ari2 jugak...
so apalagi bermula la..episod ambik darah utk dibuat kajian demi kajian..
tp yg paling sakitnyer masa ambik darah.yakni jarum diletakkan menegak bkn menyerong..sakit Allah je yg tahu pada masa tu..sakit yg teramat sgt...
me ingatkan setakat tu jek darah me diambil...rupanya2 ada lagi masa admit dekat wad 7b..ting 7...
apalgi mula lah operasi doc datang melawat ..huhuhu..apalgi dia datang bawak picagari nak ambik darah i la...2 picagari besar dia ambik darah i...lepas tu bkn setakat tu je..g me ckp ambik darah dekat nadi tu..ada lagik plak la...sakitttttt...
lepas tu mlm tu me diberikan oksigen untuk 2 malam...erm geli hidauang me..ye la x pernah pakai benda alah tu ha...erm merasa la jugak...lepas2 mata me palk x nak lelap dah ..erm mybe teringatkan hubby n buah hati me nie..ye la x pernah tinggal lama anak me masa dia besar nie...
mlm ke2 me duk kat wad 7b..mcm2 dugaan berlaku...dlm lebih kurg la pukul 3am lebih la..nurse masukkan antibiotik dekat dlam salur darah me...Ya Allah sakitnyer..x pernah me merasa saat2 mmc nie..mmg x pernah me rsa sblm ni ..me ckp dalam hati me..baik me bersalin drp masukkan antibiotik nie..sakitnyer..
masa tu selurh bdan me mengigil menahan kesakitan yg teramat sgt...smapai satu tahap me x tahan sgt..me menangis..kesakitan..so xder siapa yg mendengar pada masa tu..hanya kalimah2 suci al quran yg selalu bermain dibibir me pada masa tu...sakit Ya Allah...2 botol antibiotik dimasukkan..Ya Allah betapa dasyhatnyer penangan antibioti nie...
so lepas dah selesai je mengharungi dugaan tu..bdn me keletihan mybe menahan kesakitan yg termat sgt td..me tertidur...tp kepala rsa berat je..peniang n pusing..tp me kuatkan semangat jugak... sbb terlampau sgt rindu dekat ain n hubby...
masuk hari ke3..me minta kebenaran doc untuk pulan kerumah..tp doc x benarkan lagik..sbb me masih dlm process nak scan apa yg patut la..darah n Tkahak diambil...n Tamilflu diberikan untuk me..melawan antibodi yg dah semakin merosot..AllahuAkhbar..semoga Allah memberikan me kekuatan lagik...
masa doc datang melwat doc bgthu berita gembira kat me..yg maybe la esok me kiv discharge..alhamdulillah...ye la..kecian plak dgn anak me ain tu ha..kena plak alergik ubat antibiotik..seluruh bdan dia merah2 ..bkn camapak or ruam tp arlergik ubat antibiotik.. apa pun alhamdulillah.semuanyer selamat..
n pada masa yg same me dibenarkan kuar wad..rasa hurry sangat...so doc bekalkan me ubat antibiotik jenis pil..tamilflu..n ubt bb..
so dalam pukul 3lbih i discharge..n dlm pukul 4 i sampai umah...masa me bukak pintu umah tu..ain dah mula nak nangis .dtg peluk me..cian kat dia..tp pada masa tu bdan me tgh lemah lagik...aplg carik bntal la berehat...sakit seluruh bdan lagik..lenguh2..
Apapun thanks a lot my beloved hubby krn menjaga rumahtangga dengan aman damai walau pun byk dugaan yg melanda..jaga me masa me duk hospital..x pernah lekang satu hari x datang dekat hospital...me bersyukur krn dapat suami mcm nie...maybe lepas nie tiada lain yg ku puja hanya la padamu...
tiada yg yg lain yg kurindu hanyalah dirimu.
engkau la permata yg bersinar tika ku keseorangan..
n tidak terhingga kpd nurse2 wad 7b..semua bagus2 belaka..walaupun diorang penat ttp senyuman ttp x lekang dibibir mereka...
syabas!!!!

Pintasan: tekan Ctrl dengan: B = Tebal, I = Italik, P = Terbitkan, S = Simpan, D = Draf lagi
Draf disimpan secara automatik di 13:42

Saturday, February 6, 2010

OPS SIKAP

Alhamdulillah berjumpa lagi ek..walaupun me x update sgt blog nie..mls la plk rasa nak mengdap pc lelama nie...
ari me me x ajar budak2 ngaji..erm jgn silap paham tau..bkn mls tp tekak me sakit sangat..perit x tertahan..batuk plk lagi..erm mybe la terjangkit dgn bebudak yg datang mengaji nie..ttp alhamdulillah buah hati me xder aper2...erm alhamdulillah..

mlm nie my hubby keje mlam..n selepas nie start dari besok la 7 feb 09 selama 2 wek..kena ade ops sikap kat area kajang silk highway..erm cheras kajang..ermm me pun x berapa familiar sgt ttg area kajang nie..tahu2 duk kajang..muahhahahhaha..

oo ye nak cite cikit ler kan..dlm pukul 11am td 6 feb 2010 me , hubby puteri n brther in law p jejalan kat kl..tp duk dlm keta jek la..ala biase le me nie cepat penat la..kalu nak berjalan2 tambah2 dlm keadaan berbdan 2 mcmc nie..tp dlm hati mmg nak shoping sakan la..tp my hubby x bg sgt p jejalan..just p makan n pusing2 sekejap bandar kajang terus balik umah...ye la takut memalam me plak semput huhuhu..biase le dugaan dlm pegnant nie x same dgn anak sulung n yg lain2...

erm berbali pada story tadik la kan..me ingatkan hubby nak p tempah baju uniform dkt kl tu..last2 dia kelentong me lakan..just ajak p mkan je la kat kedai sedara dia..kalu x silap i jalan hs lee la...ala dekat wisma pahlawan tu..( erm tempat me keje dulu la..jabatan perangkaan ) just contract je lak... tp x per pengalaman yang mengajar semua tu kan...

nak dijadikan cite kite org p la makn td..erm sedap jugak perkena budu, ulaman terung, bendi n kacang botol..erm cicah plak dgn budu..apalagi..sedap sgt la me mkn ..nasi sepinggan boleh habis..biasenyer jgn harap me nak mkn nasi banyak dlm keadaan mcam nie..tp alhamdulillah..selera pun bertambah n berat badan pun naik cikit la..ye la dari berat badan me 56kg..skrg dah 51 kg..byk yg turun..lepas2 sekarang alhamdulillah naik balik...me syukur sesangat!.ye la risau dekat bb dlm perut nie ha..apa pun alhamdulillah me na bb n family me semua sihat belaka...

lepas me hbs makn kat warong kat moh tu..buah hati me plak ne ha..meragam le..y ela ngantuk la2...pg2 dah bangun ala..biase le budak2..tp 2 la kekadang geram x ingat jugak me dibuatnyer..erm tp sabar tu separuh daripada imam kan..

nie pun lepas mkn ubat batuk n antibiotik mata dah rasa lali dah nie..takut terkeluar air liur plak kat laptop nie huhuhu..
erm sebelum terkeluar air liur n sakit pinggang yg mepampau me aout dulu le ek..esok insyaallah me sambung lagik..

opppsss lupa psal nak snap photo tu nanti dulu la..xde masa plak sekrg nie apaun me out dulu la .ek..

salam...

to be continued.....

Thursday, February 4, 2010

NEW YEARS


new year again....

Alhamdulillah...tahun baru dah mula tiba lagik...me n anak still lagik mccm nie disamping menunggu kedatangan org baru..x sabar rasanyer..
Act dah lama me x update blog nie kan,,t think last me update on last year la..dlm bulan 10 2009...but now dah bulan 2 2010..cantik kan num tu..
act me dah nak masuk 5 mth sekarg..( pegnat, after miscariege last year)..so apalg my hubby suke sakan la..alhamdulillah tambah lagik family ..seronok n me pun x sabar nak tunggu masa lahir nie ha..erm me ada snap jgk foto bb dlm perut nie ha...nanti mlm karang me try adjust la ek..ye la kot2 kalu xder masa le..n kdg2 byk xder masa..ye la melayan karenah k.long yg dah semakin melasak sejak akhir2 nie..erm biase le nak sambut kedatangan org baru..aplg dia la yg paling merasa gembira..

NEW YEARS

Saturday, October 31, 2009

MAJLIS DOA SELAMAT & BIRTHDAY

Salam ...

Alhamdulillah bertemu kite lagi..bersua muka disini...dapat lagi me menaip disini..alhamdulillah sekali lagik...
Erm ni pasal story semlm la..Alhamdulillah me dah tunaikan hajat utuk wat kenduri n doa selamat utuk ain nie...tp me xder la nak snap photo plak...mana xnyer x sempat nak buat..time 2 la nak masak..dgn perangai ain lagik..meragam jek keje.isk..
Apapun Alhamdulillah syukur ssgt2 dgn mak angkat me nie ha...ye la dia banyal tolong me nie..byk bg pendapat ttg kenduri ni..budget beli barang .....erm kira bagus la ..walupun kekadang mak angkat me nie ada angin pasang surutnyer..huhuhu..
Semua berjalan dgn lancar..kawan2 hubby pun datang walaupun x semua nie ha..ye la..takut jugak me lauk x cukuo..hahahaha...tp apapun ok la ..lauk semua cukup n tak membazir..nie semua mak angkat me yg bagus la nie! ye la kalu harap dgn me rasa x cukup plak beli barang2 lak..ye la x pandai..hehehe..
Erm,,,nak tahu apa menu me??? tp x lah snap kat cini..x sempat BRO!!!

1- Nasi ( hahha..mesti la adakan dah namenyer mkn tghari )
2- Kerabu Perut ( ni mak angkat me yg masak)
3- Pecal ( ni pun same mak me yg punyer resepi- biase le anak jati batu gajahhh)
4- Ayam Goreng berempah ( mak angkat me siap bwak tepung serbaguna dia lagik tau)
5- Ikan Singgan ( hahha yg nie yg special sebenarnyer tau- ala masakan paling senang masak)
6- Ulam- ulaman ( sugest from me la nie..ye la nak awet muda katakan)
7- Sambal Belacan
8- Budu ( nie semetinyer kena ade la...walaupun org kajang nie x pandai nak makan)

Dalam 8 jenis jugak la lauknyer..erm kire ok la..huhuh ( angkat bakul sendiri nampak)

Ni plak sbg pembasuh mulut( ala actt bkn pmbasu mulut la ..nie sekdar bhn sampingan)

1- Betik
2- Tembikai kuning
3- Tembikai merah

3 jenis jek...tpkan kite org melayu nie bkn suka sgt mkn buah..

Opps ada lagik la..

1- Karemel Gula Hangus ( sampai 3 bijik me buat- nampaknyer tetamu me mmg suka mkn puding me buat nie..ermm SEDAP KOT)
2- Agar2 sirap..

Itulah masakan me semalm..rugi plak rasa x snap..xpeer la next time kena standby awl2kan...

Dalam pkul 2.30pm..wak tu dtg just wakil nak bacakan tahlil n doa selamat..nak bg ain nie dgr cakap cikit..ye la meragam jek keje..kdg2 geram me dibuatnyer..ye la kalau dpukul sakit jek..tp tu la sbg mother kadang2 mother pun boleh bertukar jadik (monster) jugak,..2 la kelemahan,...kadang2 dah x tahu cara nak pujuk anak yg mengada2( ala budak biase le) tp 2 la kena ada cara jugak la..
Tp apa pun me harap sgt2 ain berubah perangai dari perangai yg sekarang nie betul2 mengada2..( kot2 nak dapat bb kot) ye la me bulan ni dah 4 ari lewat datg bulan nie..me x kisah ada ke x ..tp2 la x nak berharap sgt2..takut terkecewaq lagik..

Semalam jugak kwn2 kat berek pengaman nie datang mkn ..ok la..semuanyer sehati sejiwa walaupun x sepenuhnyer...oh ye semalam me , hubby n ain pakai sepasang hijau..entah la kiteorang mmg suka colour hijau..ye la x tahu naper..( ala colour PAS hahaha)

Erm me pun dah mengantuk dah nie..insyaAllah nanti me sambung lagik la..di besok hari ek..
Nie le serba seidkit kenduri umah me..
kalu ader masa terluang me nak sematkan resepi org PERAK plak masak..

ok la.me tidur dulu ye...

ASSALAMUALAIKUM W.B.T

Sunday, October 25, 2009