Friday, December 3, 2010

Busy..Bengang...

Salam One Malaysia

Alhamdulillah..cont lagik...ari nie..me dah jd mcm monster dah nie..geram..n perkara yg paling me bangang ngan budak sebelah rumah nie ha...nak dikatakan budak..tp dah kawin..x reti bhs kot..germ jek..
nak dijadikan cite..anak me yg sulong2 kuar jek main kat balkoni umah nie..u nak tahu apa dia wat..pada masa yg same gak anak dia kuar main..tp mcm JAKUN la plak si dia nie...x bg ank bergaul dgn org sebelah menyebelah..ala me x kisah mana pun..yg penting skrg..me nak tgk sampai bile org jenis bangang mcmc nie blh bertahan bertapa hahhaha...
by t way..masa tu hubby dia anta mkanan la..sbb dia nie mmg jenis ( rajin Sgt Masak ) ye la laki takut bini biasa la..erm patut la si laki x carik lain..rupanyer mcmc nie..air tgn isteri pun penting sgt tau..nie asyik bunkus ..n mkn kedai..me tahu ni pun sbb laki dia cite..sbb laki dia2 kwan pada kwan aku...erm..nie la nasib aniaya org jek..kan Allah dah bayar cash...bkn nak menghukum..kdg2 kite nie kena muhasabah diri apa yg x kena dgn cara kite nie...sakit kan hati org ke apa..
erm melalut plak..doh..nie ha..maasa laki dia anta lauk2..anak dia still la duk umah me..ala..apa kisah budak2 biase le..tp yg aku geramnyer, si ibu bangang nie tutup pintu masa anak me nak masuk umah dia..ditolaknyer..si Ain..huis..naik tocang la aku..germ jek..yg aku geramnyer anak melalk la..sakit..ada kesan merah kat dada dia..aku still diam lagik..nak tgk la reaksi ibu bangang nie ha..last2 dia tutup pintu..anak aku bkn main melalak n sakit kat dada kesan kena pintu...aku diamkan ajek la..x nak keruhkan lagik keadaan..kalu diikutkan hati yg tgh berapi nie..naya dia..dgn bb dlm perut sekali aku sapu...germ thap gaban aku dibuatnyer..nasib baik hubby coolkan..kalu x??? erm..
mmg 2/3 ari nie..aku mcm fobia jek nak baik n bg muka kat org nie...ermm...sabar je la...

Wednesday, December 1, 2010

Kenangan

Assalamualaikum..
Salam One malaysia tuk semua

Alhamdulillah me dah lama n memg lama dah update blog..erm masa x mengizinkan..dan perkataan MALAS nak update tu yg menguatkan lagik..Semoga Allah S.W.T memberi kekuatan untuk me terus berblogging...InsyaAllah

Me baru jek lepas balik dr kg nie ha..raya ke2 raya adha tu ari..erm balik pun x lama 3 ari jek..penat satu bdan lak tu..balik pun bersebab..erm me balik kawin adik me ari2..me adaer snap gambarnyer tgk dulu guana...jap.. nak cek
















Monday, August 30, 2010

Manfaatkan Ramadhan...

Links yg medapat drseorang rakan..bagus.. layarinyer nanti..


Untuk Al Quran pula boleh download di

http://www.shaplus. comfree software. 

manfaatkan ramadhan ini dgn menyucikan diri..dan jgn lupa dihari2 yg lain tau..jgn bulan Ramadhan jek..

 

Makna Ramadhan???

Alhamdulillah..

Bersyukur sesangat dapat lagik berada dibumi Allah ini..dapat lg menyambut ramdahan yg dah mula sampai kepenghujung.. 
Kadang2 x tahu apa erti ramdhan sebenarnyer kan...ermm bkn sekdar menahan diri dr lapar dan dahaga..act semua la..
disini me nak kongsi satu lagi quran digital yg boleh diselak..semoga..dgn blog nie dapat kiter sampai dan menyampaikan benda yg baik..
nak nie link dia...

KLIK DI SINI.http://www.quranfla sh..com/en/ quranflash. html

Saturday, August 28, 2010

DUGAAN RAMADHAN

Alahmdulilah semu berjalan dgn lancar...tpkan perasaan n semangat me kena kuat...ye la x diduga..n x terduga..My hubby kena langgar dek motor oleh india mabuk...hubby masa tu tgh menjlnkan tugas..Alahmdulillah x brp teruk sgt..erm tp bersimen jugak la..nasi baik sikit jek cracknyer tp bertongkat n bersimen gak la...me ada tanyer hubby ada sakit x...dia ckp xder plak..erm pelik2...kata patah tp kesan xder paper pun..
Friday tu me dan anak2 dah rasa lain mcm dah..ye la si kecik alif tu semua x kena..nak melalak..jek rupanyer abhnyer kena acident..adus..mula la dlm pemikiran me nie mccmna nak handle..semua nie..me kena kuatkan semangat hadapi semua nie..Ya Allah bglah kekuatan kpdku untuk menghdapi semua nie..
Almaklumla niat dihati today..nak p cari serba sedikit persiapan raya..erm tp dah nak wat mcmana...erm xperla..yg penting me kena jaga family skrg...
Morning nie me p pasaraya beli brg dapaur cikit...alhamdulilah me kena kuatkan sngat demi family nie..ttg nak blik raya..me rasa x la2...saper nak drive??? lagipun hubby x harap ore tino bawk keto nie....erm entah la..
Apapun me amat besyukur..hubby yg me sayang selamat...Bersyukur n Alhamdulilah keHadrat Ilahi..

Wednesday, August 11, 2010

Ramadhan Al Mubarak..

11 August 2010


Alhamdulillah berkesempatan kite disini dapat menunaikan ibadah wajib ini..Syukur sesangat


Al fatihah kepada kwn rapat me arwah nor ayura abu hassan ..selamat kembali ke Rahmatullah semoga dicucuri rahmat ...


hari nie..me xder aper nak di entrykan disini..sekdar renungan jek..apa pun nanti cont lagik..


Salam