Monday, October 19, 2009

Puding



19 oct 2009

Alhamdululillah see lagik ek...

Me ari nie pose la..ganti nie ha..byk tu x berganti..nampk gayanyer fidyah kena byr la nie..pose pun kena ganti..2 la padan dgn muka..mls sgt nak ganti pose...tp me hrpkan thun ni ada rezeki n kekuatan me nak ganti pose...

Berbalik kpd story ari nie...me semalm lap la wat facial la konon..byk betul kuar cacing huhuh...nak kata muka x bersih tiap2 ari me sental dgn pencuci ..tp x ok2 gak jerawat me nie..wat sakit hati jek..la...apa pun me dah nekad dlm 3mth nie nak buat facial smapi 1 wek sekali huhuh ( byk cekaddak ..perabis duit laki jek huhuhu)

Ari nie jugak ain asyik melalak jek,,me pun x tahu apa dia nak..memberontak..kdg2 persure jugak me nie...biase la kalau darah dah naik..huhuhu..tp me harap dia ok la...actually kalau bb ain nie jd mcmc tu sbb penat..ye la mau x nyer dlm 1 d mana nak tdr huhu..( terlebihnyer me yg tertidur nie ha)

Ptg td me cuba la nak buat resepi puding karemel huhuh...alhamdulillah ok la jugak..tp apa yg penting hubby ckap SEDAP!!!

Me ada snap karemel nie ha...






Tp kan me nak buat lagik saekali nanti nak taruk2 colorful cikit
td me buat perisa coffee n capucino jek huhuh..anak me pun suka sgt mkn td... bgus la lagipun dia berkahsiat..


Sunday, October 18, 2009

AIN SAYANG

18oct2009


Me today x tahu aper nak tulis actually disini...ermm me nak snap photo ain la...





posing nampak!!!

ada mcm sons mamak x??

cute photo




ni photo ain mcm budak besar heheh..



Saturday, October 17, 2009

ALIM KIDS PLAYGROUP

salam..

17oct 2009..

Alhamdulillah jumpa lagik kite ek....erm me ari nie nak cite pasal aper ek??? ermm me rasa la kan nak kongsi cite pasal alim kids playgroup dekat susuibu.com...dekat bandar baru bangi seksyen 9..
ain pun boleh tahan lask dia..erm ok la..dari dia duk main rumah sorang2 kan..just kat sana dia boleh belajar, bermain dgn kwn2..dan apa yg penting dapat memperkembgkan minda dia...

disni me ada ambik laman wen from alim kids..usj sbg jaya..
mmg bagus alim kids nie. ..ISLAMIC MONTESSORI..


apapun perkembangan dia alhamdulillah memberangsagkan walaupun baru start ari nie..


Wednesday, October 14, 2009


salam...



alhamdulullillah dapat lagik bersua disini ek...apapun bersyukur sgt2 krn diberikan oleh Allah dapatku panjagkan umur ini..

actully xder aper yg nak diperkatakan disini cuma apa yg me nak bgthu ialah ttg..time balik kg beraya ari tu..seronok...sgt...ada jugak me snap 2,3 gmbar utuk jd tatapan utuk me nanti,,,bersama hubby tersayang n anak me ler...





me n hubby& my son



nie masa umah me dekat tawang bachok...







Friday, July 31, 2009

Friday, July 24, 2009

Balik Kampung

Salam..

actually nie sejarah yg dah 3 bln lepas ..huhuhu..lupa nak edit plak..apa pun me akakn edit jugak kat cini..huhu..just peringatan...

Bertemu kembali...alhamdulillah...erm lama Me menyepi dia Teratk Maya nie.erm bukannyer aper..Me baru jek 1 wek lebik dekat Kajang nie ..ye la balik tgk mak Me Operate ari x silap me on 25 Jun ari2..lepas 1 week my sis kawin...apa pun Alhamdulillah semua berjalan dgn lancar
sekarang pun my Mum dah semakin beransur pulih, sihat walaupun x sepenuhnyer,..
Masa operate ari2 semua family berkumpul depan bilik operate...but masa2 me 24hb ptg bertolak dari kajang ke Teratak Mache..huhuhu...hubby masa tu x larat sgt..sbb perjalanan jauh sgt..si Girl Ain plak muntah2 dlm keta..hbis baju Me kena simbah..erm x kisah pun..but nasib baik me bawak baju spare dekat sit depan..so me pakikan baju T Me dekt my Girl Ain...huhuhu kelakar..tp untuk mengelakkan Ain ksesejukan..ye la bila mlm aircond pun same la sejuknyer...
Kami sampai dekat Mache lebih kurng pukul 12.30am on 25 June...hubby x dapt teruskan perjalanan sebab penat n keletihan yg teramat sgt...cian dia...
erm kirenyer kami anak beranak tidur dekat umah mertua la..
Pagi on 25 Jun kami bertolak dri mache..dlm perjalnan nk ke rumh me dekat Tawang...akak me tel my mum kena msuk bilik operate pukul 9am..uiks time 2 me pun dah dekat nak sampai umah...so hubby patah balik ke Hospital USM kubang kerian...x sempat jumpa my mum masa2...tp x per la..me doakan semuanyer selamat!!
dari jam 9am sehingga jam 7pm baru my mum kuar dr bilik operate n pemulihan...alhmdulillah semuanyer berjalan dgn lancar...masa me tgk Mum tu , sedih sgt..ye la..tgk mum dlm keadaan mcm2..PUCAT..darah dari tulang blakang pun ader lagi kuar...lepas2 dlm 15 minute misi datang bawa oksigen sbb pernafasan x brp ok lagik...oo lupa plk nak bgtahu yg my mum sakit, x dpat jalan...lepas buat MRI baru tahu ..urat dekat tulang belakang tersepit..n ader serpihan tulang cikit..erm patut la my mum selalu mengadu sakit...rupanyer2 benda2....

14 oct 2009

Apapun alhamdulillah mum dah kembali ok dah..sihat walaupun x sepenuhnyer..apapun me sgt berharap mum cepat2 sembuh...

wassalam..

Friday, June 19, 2009

19 Jun 09....

Alhamdulillah sempat lagi me nak update nie ha..ye la Ain dah tdr nie la masanyer me nak melalut huhuhu..( act mls sgt)
Ttg photo my sis masa wedding dia ari2...me x smpat nak upload dlm blog nie ha..ye la..tibe2 line broadband celcom nie buat hal...tension me...apalagi godek2 le pc...rupanyer ader satu setting2 x betul.dekat network n connection.. ( nasib baik me pun pandai godek2 huhuhu)..n than line plak slow sgt..x blh nak detect....tp apa pun Alhamdulillah semua dh kembali normal n me dah dpt story balik pe yg terbuku dihati dlm blog nie..huhuhu....
last week me ada add photo sis me kan..erm ari ne pun mcm2 jgk.ada pencak silat lagitu!!!!( but x tahu le mcamana rgam pc me mlm nie).
.erm me dah cakap dah byk kal me cub snap photo nie ha tp x dpt..nie yg mls me nak update nie huhuhu..apa pun sebelum line nie corrupted baik me out dulu la ye...InsyaAllah bertemu lagi ..SALAM...